Tlumačovské úzkorozchodné lokomotivy
Na tlumačovské úzkorozchodné trati se dle dostupných materiálů a informací postupně objevily tři parní lokomotivy o rozchodu 1 000 mm. Zajímavostí byla benzínová lokomotiva Original Otto, která byla provozována v letech 1907 až 1930 v lomu na skrývkové trati o rozchodu 600 mm.
První lokomotivou na tlumačovské trati byla parní lokomotiva Krauss Linz 2689, která byla dodána do cementárny v roce 1892.
K ní přibyla v roce 1912 "ozubnicová" lokomotiva - Esslingen 2052/1884.
V roce 1953 pak byla zakoupena repasovaná důlní a stavební lokomotiva Škoda 900/200, která zřejmě postupně obě předchozí lokomotivy nahradila.
Provoz parních lokomotiv na tlumačovské dráze v jednotlivých letech:
- 1892-1958 - Krauss Linz 2689
- 1912-1953 - Esslingen 2052
- 1954-1958 - Škoda 900/200
Podrobnosti o tlumačovských úzkorozchodných lokomotivách
![]() Krauss Linz 2689 |
![]() Esslingen 2052 |
![]() Škoda 900/200 |
![]() Original Otto |
Ing. Jan Rýdel, kontakt: janrydel@volny.cz
2014-2023, © Copyright a použité zdroje
Bonusy: Jára Cimrman v tlumačovské vápence?!? *** Koutek geocachingu
2014-2023, © Copyright a použité zdroje
Bonusy: Jára Cimrman v tlumačovské vápence?!? *** Koutek geocachingu