Po stopách trati
Po rozebrání kolejí někdy v roce 1959 byla přibližně v tělese trati vybudována panelová cesta - místními nazývána "panelka", po které byla realizována přeprava vápence z lomu nákladními automobily. Tato panelová cesta je nejmarkantnějším svědectvím o tlumačovské železnici.
Z drážních objektů se bohužel nedochoval žádný. V 80-létech byla zbořena v areálu cementárny budova bývalé výtopny a tím byly stopy prakticky zahlazeny.
Přece jenom však při pozornějším ohledání vedení trati lze pravděpodobně jeden drážní - stavební objekt nalézt. Patrně jedinou hmatatelnou stopou je zídka tělesa trati, která se nachází nedaleko železničního přejezdu na Kurovice
(GPS N 49°15.516', E 017°29.933').
Tento "drážní objekt" je nenápadně ukryt v trávě a vede podél panelového chodníku směrem k Metalšrotu. Zídka má délku cca 25 m a místy výšku 60 cm. Je evidentně vystavěna z materiálu, který byl vytěžen v kurovickém lomu.
Informace o původu této zídky jsou zatím nepotvrzeny, ale vše nasvědčuje tomu, že sloužily úzkokolejce.
![]() Podezdívka traťového tělesa (foto z roku 2015) |
![]() Podezdívka traťového tělesa - detail (foto z roku 2015) |
Pokud se vydáte po panelovém chodníku dále směrem k Metalšrotu, objevíte po cca 50 metrech od zídky další stopu trati. V pravo od chodníku zřetelný traťový násep.
![]() Stopa po náspu (foto z roku 2015) |
Zmiňovaná panelová cesta je volně přístupná a lze si tak bývalou trať projít.
2014-2023, © Copyright a použité zdroje
Bonusy: Jára Cimrman v tlumačovské vápence?!? *** Koutek geocachingu